Tuesday, November 19, 2013

Talvine tugimoos. Toores ja tõhus.

Tervist peab külma ja tuulise ilmaga turgutama. Eks igaühel ole selleks oma nipid, aga las ma räägin sulle, mis mina teen.

Kes ütles et moositegu on hooajaline värk? Seda mis ma siin kirjeldan saab teha igal ajal ja soovitavalt nii umbes kord nädalas. Kõlab jaburalt? Aga ei ole!

Võta parimad külmetusvastased ja immuunsust turgutavad vahendid: ingver, küüslauk, mesi, sidrun ja õun. Ning - lihtsalt sega need kokku! :) Blenderis, köögikombainis või minu poolest lihtsalt riivides.

Mina võtan tavaliselt pöidlasuuruse ingverijupi ning lõigun viiludeks - et kombainil oleks lihtsam neid pikki kiude purustada. Puhastan kolm neli suuremat küslaküünt, pigistan kombaini ühe sidruni mahla, lisan suure supilusikatäie mett. Kolm-neli õuna lähevad samasse, lihtsalt massi andmiseks ja maitse mahendamiseks. Noh ja õun ise on ju kah üks tarviline asjake organismusele.

Kuna ma olen üks hull vürtsisõber, siis viskan samasse veel ka tšillikauna, aga selle võite te rahulikult ära jätta, kui tulist kraami pelgate.

Noh ja nüüd polegi muud kui blender tööle ja kogu kraam ühtseks mudruks! Paned selle purki ja nädalakese seisab seesinane kraam rahulikult külmkapis. Iga päev võtad teelusikatäie sisse ning igasugune külmetus hoiab sust kaaaaugele eemale. Ja üllatav, aga küüslaugulõhn on sellel kraamil üsna minimaalne.

Muuuseas, seda möginat võib väga edukalt ka liha marineerimisel kasutada. Või supi-salati sisse segada. Aga parim on ta siiski otse toorelt süüa.
-------
Pilti hakkasin otsima peale teksti kirjutamist ning näppasin selle siit, saades teada, et see hea autor on analoogse kraami valmistamisel ka päevalille tinktuuri lisanud. Miks mitte! Loodan et pildi autor ei pahanda :) Kassi minu tegemisel kaasatud pole ;)))

No comments:

Post a Comment