Tuesday, October 2, 2018

Ülesoolamise lastehaigus?

Ausalt öeldes enamasti ma väldin poest poolfabrikaatide või valmistoitude ostmist. Mulle lihtsalt meeldib endale niiväga toiduga mässata, et kahju on ennast sellest lõbust ilma jätta.

Aga mõnikord käivitub minus nö Homo Shoppingus ehk ostlev inimene ja korvi satub midagi lihtsalt sellepärast, et kaup on soodne. Mitte et ma ei annaks endale aru, et tegelikult ei saa säilivusaja piiresse jääv kvaliteetne toode olla odav ... aga noh ahnuse lõksu langeme me kõik. Vist?

Praktiliselt iga kord, kui selleks ahnuses ostetud asjaks osutub mingi (pool-)valmis lihatoode, tabab mind aga hiljem üks ja seesama emotsioon. Kuram, jälle on see kraam roppumoodi ülesoolatud! Ma saan muidugi aru, et sool on odavaim, lihtsaim ja tõhusaim maitsetugevdaja, kuid kui ampsu järel ei tunne ma mitte mõnusat lihast täidlust, vaid tühjalt mõrkjat soola, siis on midagi valesti.

Täna võtsin kätte ja tegin maitse-selgitusliku eksperimendi. Võtsin ühe osa valmis-maitsestatud šašlõkki (tootjanime ära tooma ei hakka teadlikult) ning kaks osa maitsestamata liha. Lõin selle kraami kodus koos pannile ja moorisin ära.

Tulemus tõi välja selle maitsepildi tegeliku pale. Soolasuse mõttes oli nüüd asi üsna täpselt paigas. Kõik muu aga - igav liiv ja tühi väli! Selles mõttes et ürte ja vürtse võiks küll juures olla. Veidi rosmariinikest, tiba tšillikest, küüslaugust, sibulast ja muudest tomatitest rääkimata.

Mis on selle loo moraal? Ma ei ole mingi tervisenats ja ei kavatse kedagi "ainuõige" toitumise usku pöörata. Isegi ühe presidendiproua kombel minna sõtta transrasvade - antud juhul siis soola - vastu pole mul mõtteski. Sool on hea ja vajalik ja üleüldse. Ainult et sellega üle pingutada ei maksaks ikkagi. Vürtside ja ürtidega saab palju põnevama maitsepildi ... ainult et jah, massiliselt turundada saab seda keerulisem olema.

Moraal seega järgmine ja suunatud ainult mulle endale - ära osta valmistoitu, vaid tee seda ise. Kedagi teist õpetada ma tõesti ei kavatse. Vähemalt seekord :) Loodan lihtsalt et see odava ülesoolamise lastehaigus läheb üle ka toidutootjatel.
---
pilt võetud siit

No comments:

Post a Comment