Sunday, June 2, 2024

Amba ehk mangokaste

Mango on üsna ideaalne kaaslane nii hapule kui vürtsile, nii et selle kolmiku ristumispunkti on ehitatud külluses omaette kastmeid, marinaade ja kõike muud maitsvat.

Ühena võimalusest on panna alustuseks guuglisse otsisõnadeks amba ja mango ning saate lademes eri õpetusi. Erinevused algavad juba sellest, et kas valida lähtepunktiks rohelised ja marineeritud või täisküpsed viljad. Ja no muidugi kõikvõimalike maitseainete / lisandite segadik alates tahhiinist ja fenkoliseemnetest ja lõpetades vürtsköömne ja millega iganes.

Mulle endale aga meeldis üks õpetus, mis algas üleüldse sibula ja küüslaugu praadimisest. Praetud sibul on ju õige vastus enamikele kulinaarsetest küsimustest, kas pole :) Ning lisaks - magusale ollusele sobib alati ka soolane nüanss. Noh maitsevõimendina või nii. 

Seega - mingit retsepti ma ei anna. Mango on põhitegelane nii ehk naa (mina ostsin valmislõigatud ja külmutatud kuubikud). Missugust ja kuipalju tšillilist te vürtsiks kasutate, sõltub ju teist, mina kasutasin ühte kurjemat adžikat (selles on piisavalt ka muid ürte/nüansse). Missugust ja kuipalju soolast - taas maitse asi, mina kasutasin marmite nimelist veidrust - no olen lihtsalt selle avastamise faasis. Hapu - mina kasutasin ühe sidruni mahla, aga võib ju ka äädikat või balsamicot vms. Ja vee lisamine vastavalt muudele kogustele on üleüldse puhta proovimise küsimus.

Mängige ja nautige. Grillihooaja jooksul kulub suurem purk mangokastet ära nii ehk naa (kasvõi marinaadideks), lisaks saab seda ju iga kord ka vastavalt soovile väiksemas koguses ümber tuunida. Maitserõõmu!

No comments:

Post a Comment